Z przyjemnością informujemy, że w ciągu roku szkolnego 2023/2024 czytelnictwo w bibliotece znacznie wzrosło J
Czytelnicy, którzy wypożyczyli największą ilość książek to uczniowie klas I-III:
Na najaktywniejszych Czytelników czekają dyplomy oraz nagrody książkowe.
Piknik Rodzinny w Stobiernej stał się już tradycją. W niedzielę 9 czerwca, w słoneczne popołudnie zgromadzili się uczniowie, ich rodzice, rodzeństwo oraz dziadkowie. Organizatorami tej niezwykle ciepłej, familijnej imprezy jest Dyrekcja i Rada Rodziców Zespołu Szkół nr 1 w Stobiernej. Wszystkich gości już na wstępie witały nie lada rarytasy. Była uwielbiana przez dzieci wata cukrowa, lody, napoje, popcorn, dania gorące i kiełbaski z grilla. Ten, kto dał radę przedrzeć się przez pierwsze pokusy, nie mógł przejść jednak obojętnie obok stoisk z loterią przygotowaną przez rodziców uczniów. Przy tej okazji nie mogło zabraknąć atrakcji takich jak: trampoliny, czy dmuchane piłkarzyki, które to czekały na gości na stadionie w Stobiernej. Dzieci mogły również liczyć na artystyczne umiejętności W tym czasie na scenie można było podziwiać, przygotowane specjalnie na piknik, występy uczniów poszczególnych klas. Nie da się ukryć, iż uroczystość taka jak ta ,niebywale integruje i umacnia rodzinę, ale także daje okazję do wspólnego spędzenia czasu i zbliża do siebie jej członków. Cieszymy się iż ten dzień był tak dużym zainteresowaniem. Dziękujemy wszystkim za przybycie, wspólną zabawę i pomoc Rodzicom w organizacji zabawy. Już teraz zapraszamy na kolejny Piknik Rodzinny w przyszłym roku.
W dniu 24 maja uczniowie z klas IVa i IVb wraz z opiekunami udali się na wycieczkę do najstarszej w Polsce kopalni soli w Bochni, wpisaną na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Po prawie ośmiu wiekach wydobywania kruszcu, wygląda dziś jak podziemne miasto. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od zjazdu autentyczną windą górniczą 250 m pod ziemię. Trasa turystyczna Kopalni Soli w Bochni obejmuje ok. 3 km zabytkowych wyrobisk, które uczestnicy pokonywali pieszo, a fragment trasy przejechali kolejką górniczą. Na trasie zwiedzania umieszczone są niezwykłe multimedialne stanowiska ekspozycyjne. Wycieczka miała charakter podróży w czasie, rozpoczynającej się w czasach Bolesława Wstydliwego i księżnej Kingi. Uczestnicy wycieczki oglądali Kaplicę św. Kingi (jedyny obiekt sakralny przez który przejeżdża pociąg). Zwiedzanie zakończyliśmy pobytem w ogromnej komorze Ważyn, w której można było odpocząć, zjeść posiłek, zagrać w piłkę lub zrobić pamiątkowe zdjęcie w fotobudce. Kolejnym punktem naszej wycieczki była Wioska Indiańska w Szczyrzycu. Pani przewodnik oprowadziła dzieci po wiosce oraz zapoznała z elementami kultury indiańskiej. Dzieci mogły obejrzeć wnętrze tipi, szałas potu, wystawę rękodzieła, scenki przedstawiające fragmenty z życia Indian oraz wysłuchały ciekawych opowieści. Na koniec wzięły udział w indiańskich grach i zabawach. Zmęczeni, ale w wyśmienitych humorach udaliśmy się w drogę powrotną do domu. Barbara Kochanowicz
Miło nam poinformować, że Koło Naukowe - Wybuchowi Naukowcy znalazło sie wśród laureatów VIII edycji programu oświatowego "Być jak Ignacy - Nauka Pełna Energii", zyskując tytuł Naukowej Szkoły Ignacego! W ramach pracy konkursowej przygotowany został film, który dotyczył odnawialnych źródeł energii w naszej szkole. Fotorelacja z przygotowań do nagrania oraz film konkursowy znajdują się w galerii poniżej.
Sylwia Cieśla Joanna Kopacka W roku szkolnym 2023/2024 uczniowie klas IV brali udział w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Polak ma essę!. Organizatorem była Szkoła Podstawowa nr 12 z Oddziałami Integracyjnymi im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Głogowie, a patronat honorowy nad projektem objęło Ministerstwo Edukacji Narodowej. Koordynatorem w szkole była nauczycielka języka polskiego Pani Barbara Kochanowicz. Głównym założeniem projektu było utrwalenie zdobytej wiedzy oraz nabywanie nowych umiejętności poprzez zabawę i integrację uczniów, tworzenie warunków do twórczej aktywności dzieci, pomoc w rozwijaniu naturalnej kreatywności uczniów oraz doskonalenie umiejętności swobodnej wypowiedzi, w tym naturalnego wyrażania odczuć. W projekcie wzięły udział 723 szkoły podstawowe z całej Polski, w tym 34 z Podkarpacia. Uczniowie wykonali kilka zadań. Były to kodowane części mowy, w związku ze związkiem frazeologicznym, modne lektury szkolne, alfabetyczna historyjka, ortoobrazki, neologizmy szkolne, archaizmy, kaligrafia. Jak nazwy wskazują, powtarzali literaturę, gramatykę, a także wiedzę historyczną. Łatwo i przyjemnie utrwalali umiejętności z podstawy programowej, ale również realizowali kierunki polityki oświatowej państwa. Barbara Kochanowicz
|
||||
Dzisiaj jest: Odwiedziło nas: osób Copyright ©
|