Przedszkole w Zespole Szkół Nr 1 w Stobiernej
Roczny plan pracy
Przedszkola
na rok szkolny 2025/2026
Plan zaopiniowany pozytywnie
Uchwałą Rady Pedagogicznej nr..../2025 z dnia .......2025 r.
Wstęp
Roczny plan pracy przedszkola powstał w oparciu o wnioski ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2024/2025 Roczny plan pracy uwzględnia ponadto:
- kierunki polityki oświatowej państwa określone przez MEN na rok szkolny 2025/2026
- treści podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz statutu przedszkola
- treści zawarte w dopuszczonych do użytku i przyjętych do realizacji programach wychowania przedszkolnego
- wnioski sformułowane na posiedzeniu rady pedagogicznej kończącym rok szkolny 2025/2026
- diagnozę potrzeb i zainteresowań
- oczekiwania rodziców względem przedszkola
Podstawa prawna
Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa ustalone na rok 2025/2026
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. prawo oświatowe
Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty
Rozporządzenie z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego
Rozporządzenie z dnia 11 sierpnia 2017r. w sprawie wymagań wobec szkół i placówek
Rozporządzenie MEN z dnia 28 lutego 2019 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli
Rozporządzenie MEN z dnia z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego (…)
Rozporządzenie MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach
Rozporządzenie MEN z 9 sierpnia 2017 r. w sprawie w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych
Rozporządzenie MENiS z dnia 31.12.2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach
Rozporządzenie MEN z dnia 25 maja 2018 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki krajoznawstwa i turystyki
Rozporządzenie MEN z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego
Zadania wynikające z kierunków polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2025/2026
I. Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania treści przyrodniczych i ścisłych oraz rozwijanie umiejętności matematycznych |
||
Edukacja matematyczno-przyrodnicza poprzez doświadczanie i eksplorację świata |
||
Zadania do realizacji |
Nauczyciele |
Termin realizacji |
Organizowanie zajęć i zabaw matematyczno-badawczych z wykorzystaniem darów natury (owoce, warzywa, liście, kamyki, szyszki, kasztany), które sprzyjają rozwijaniu umiejętności klasyfikowania, przeliczania, porównywania wielkości, masy czy objętości |
Wszyscy nauczyciele |
W ciągu roku szkolnego |
Prowadzenie eksperymentów przyrodniczo-matematycznych np. obserwacja wzrostu roślin w różnych warunkach i porównywanie wysokości roślin, doświadczenia z wodą (parowanie, kondensacja, objętość, miary płynów) |
Wszyscy nauczyciele |
W ciągu roku szkolnego |
„Matematyczne spacery” – liczymy, mierzymy, porównujemy. Liczenie drzew, kwiatów, schodów, ptaków na spacerze. Szacowanie długości ścieżki, mierzenie krokami, patykami, linijką. Porównywanie: co jest większe/mniejsze, wyższe/niższe, dłuższe/krótsze? |
Wszyscy nauczyciele |
W ciągu roku szkolnego |
Stworzenie kalendarza pogody w każdej grupie przedszkolnej. Codzienne notowanie pogody za pomocą symboli i kolorów. Prowadzenie rozmów na temat zmian w przyrodzie (pora roku, temperatura, opady). |
Wszyscy nauczyciele |
W ciągu roku szkolnego |
Zakładanie zielonego ogródka w doniczkach, skrzynkach na parapetach lub w ogrodzie przedszkolnym: wysiew nasion, hodowla cebulek, obserwacja wzrostu, mierzenie roślinek. |
Wszyscy nauczyciele |
Marzec 2026r. |
Zajęcia z użyciem zmysłów – np. rozpoznawanie zapachów, kształtów, faktur materiałów przyrodniczych, ich ważenie, mierzenie, sortowanie. |
Wszyscy nauczyciele |
W ciągu roku szkolnego |
Wycieczki tematyczne:
połączone z obserwacją ekosystemów, poznawaniem zależności w przyrodzie.
Zorganizowanie ,,Dzień pieczonego ziemniaka” w sadzie. |
Wszyscy nauczyciele |
Maj 2026r. Październik 2025r. oraz w ciągu roku szkolnego. |
|
||
Kreatywność i działania twórcze w edukacji matematyczno-przyrodniczej |
||
Zadania do realizacji |
Nauczyciele |
Termin realizacji |
Realizacja prac plastycznych inspirowanych matematyką (symetria, rytmy, figury geometryczne, mozaiki) oraz światem przyrody (rysowanie cyklu życia roślin, kolaże z darów natury, układanie mandali z materiału przyrodniczego). |
Wszyscy nauczyciele |
W ciągu roku szkolnego |
Nauka piosenek matematycznych |
Wszyscy nauczyciele |
W ciągu roku szkolnego |
Organizacja przestrzeni edukacyjnej |
||
Zadania do realizacji |
Nauczyciele |
Termin realizacji |
Sezonowe aktualizowanie kącików przyrodniczych – zbieranie liści, kasztanów, gałązek, dokumentowanie zmian w przyrodzie. |
Wszyscy nauczyciele |
W ciągu roku szkolnego |
Gazetki tematyczne w sali związane z matematyką, przyrodą. |
Wszyscy nauczyciele |
W ciągu roku szkolnego |
Dzień pustej klasy - przyroda jako przestrzeń do eksploracji i formułowania wniosków, zbieranie danych przyrodniczych (pogoda, dźwięki, kolory, kształty), doświadczenia przyrodnicze: z ziemią, wodą, światłem, cieniem. |
Wszyscy nauczyciele |
Czerwiec 2026r. |
Integracja różnych dziedzin nauki |
||
Zadania do realizacji |
Nauczyciele |
Termin realizacji |
Zapraszanie gości: rodziców wykonujących zawody związane z nauką (matematycy, fizycy, chemicy), którzy mogą poprowadzić ciekawe warsztaty lub pokazy dla dzieci. Współpraca ze szkolnym Kołem Naukowym -Wybuchowi Naukowcy. |
Wszyscy nauczyciele |
W ciągu roku szkolnego po wcześniejszym umówieniu się |
Zadania dla specjalistów zatrudnionych w przedszkolu |
||
Wspieranie dzieci poprzez diagnozowanie specyficznych trudności w uczeniu się oraz organizowanie zajęć specjalistycznych – indywidualizacja procesu nauczania i rozwijanie kompetencji analitycznych. |
Pedagog, Psycholog |
W ciągu roku szkolnego |
Spodziewane efekty:
- wsparcie rozwoju poznawczego dzieci zarówno uzdolnionych, jak i tych z trudnościami – poprzez rozbudzanie ciekawości poznawczej oraz rozwijanie umiejętności obserwacji, analizy i wnioskowania,
- kształtowanie podstaw myślenia matematycznego i przyczynowo-skutkowego poprzez działania praktyczne (klasyfikowanie, przeliczanie, szacowanie, mierzenie, porównywanie),
- rozwijanie kompetencji przyrodniczych i naukowych poprzez codzienne doświadczenia i eksperymenty – dzieci uczą się planować, testować i wyciągać wnioski,
- wzbogacanie wiedzy matematycznej i przyrodniczej w sposób dostosowany do możliwości rozwojowych dziecka – jako element kształtowania gotowości szkolnej,
- budowanie pozytywnego stosunku do przyrody i nauki, kształtowanie postawy badawczej, ciekawości i szacunku wobec otaczającego świata,
- kształtowanie empatii i przyjaznego stosunku do roślin i zwierząt poprzez kontakt z naturą, prowadzenie obserwacji, uprawianie roślin,
- wzmacnianie poczucia sprawczości i motywacji do działania – dzieci samodzielnie planują i realizują doświadczenia,
- angażowanie rodziców w proces edukacji, w tym współtworzenie przestrzeni edukacyjnej i kącików tematycznych,
- wzbogacenie warsztatu pracy nauczycieli o nowoczesne, aktywizujące metody dydaktyczne, wspierające interdyscyplinarność,
- kształtowanie umiejętności współpracy i komunikacji w grupie rówieśniczej – poprzez zadania badawcze, gry zespołowe, obserwacje w parach lub zespołach,
- rozwijanie twórczości dzieci poprzez prace plastyczne inspirowane przyrodą i matematyką oraz własne projekty edukacyjne (gry, pomoce, układanki).
ZAJĘCIA Z ,,KALENDARZA ŚWIĄT NIETYPOWYCH”
MATEMATYKA/MYŚLENIE ANALITYCZNE
28.01.2026r. Międzynarodowy Dzień Lego
PRZYRODA
10.11.2025r. Dzień Jeża
17.02.2026r. Światowy Dzień Kota
21.03.2026r. Pierwszy Dzień Wiosny
22.03.2026r. Dzień Ziemi
II. Przedszkole miejscem edukacji obywatelskiej – kształtowanie postaw patriotycznych, społecznych i obywatelskich, odpowiedzialności za region i ojczyznę, dbałości o bezpieczeństwo własne i innych |
||
Kształtowanie postaw patriotycznych |
||
Edukacja patriotyczna |
||
Zadania do realizacji |
Nauczyciele |
Termin realizacji |
Realizacja tematycznego tygodnia: „Polska – moja Ojczyzna” – praca z mapą, zdjęciami, wierszami, pieśniami patriotycznymi. Poznawanie symboli narodowych. Wprowadzenie pojęć: godło, flaga, hymn – ich znaczenie i zastosowanie. Rozpoznawanie barw narodowych – obchody „Dnia Flagi” Nauka hymnu państwowego oraz piosenek i wierszy patriotycznych |
Wszyscy nauczyciele |
Listopad 2025r. Maj 2026r. |
Uroczystości z okazji rocznicy odzyskania niepodległości – wspólne śpiewanie hymnu, udział w ogólnopolskiej akcji „Szkoła do hymnu”. |
Wszyscy nauczyciele |
W ciągu roku szkolnego |
Poznawanie stolicy i historii Polski. Praca z prezentacjami, ilustracjami, książkami na temat Warszawy, dawnych stolic Polski. Czytanie dzieciom legend, projekcja filmów edukacyjnych na temat Polski. |
Wszyscy nauczyciele |
W ciągu roku szkolnego |
Uroczystość z okazji: „Dnia Flagi”- przedszkolny konkurs plastyczny ,,Flaga Polski” przemarsz z flagami na terenie szkoły. |
Paulina Batóg, Aleksandra Dembowska – Uram, nauczyciele świetlicy |
Maj 2026r. |
Korzystanie z zasobów Gminnej Publicznej Biblioteki i Biblioteki szkolnej do rozwijania u dzieci poczucia tożsamości narodowej |
Wszyscy nauczyciele |
W ciągu roku szkolnego |
Kształtowanie postaw demokratycznych i odpowiedzialności społecznej |
||
Tworzenie w każdej grupie: „Kodeksu Przedszkolaka”. Wspólne ustalanie zasad obowiązujących w sali i przedszkolu. Graficzne przedstawienie zasad (np. w formie plakatów) i podpisanie przez dzieci. Regularne odwoływanie się do kodeksu – w sytuacjach konfliktowych i wychowawczych. |
Wszyscy nauczyciele |
Wrzesień 2025r. W ciągu roku szkolnego |
Wprowadzenie dyżurów dziecięcych. (np. rozdawanie karteczek, podlewanie roślin). Rotacyjny system pełnienia ról – nauka odpowiedzialności i współpracy. |
Wszyscy nauczyciele |
W ciągu roku szkolnego |
„Mały Ekolog – Odpowiedzialny Obywatel” – działania proekologiczne jako element postawy obywatelskiej (segregacja śmieci, zbiórka baterii, sadzenie roślin). |
Wszyscy nauczyciele |
W ciągu roku szkolnego |
Kształtowanie postawy zaangażowania społecznego |
||
Promowanie idei wolontariatu poprzez włączanie dzieci w akcje charytatywne: „Góra Grosza”, „Szlachetna Paczka”, „Pola nadziei”, ,,WOŚP” |
Wszyscy nauczyciele |
W ciągu roku szkolnego |
Zorganizowanie wyjazdu z przedstawicielami grup przedszkolnych do Centrum Opiekuńczo- Mieszkalnego w Stobiernej w ramach Dni wolontariatu. |
|
Grudzień 2025r. |
Wprowadzenie inicjatywy „Pomocne Dłonie” – dzieci wspólnie realizują projekt pomagania innym (np. sprzątanie okolicy przedszkola, wykonywanie ozdób dla seniorów, tworzenie paczek dla schroniska). |
Wszyscy nauczyciele |
W ciągu roku szkolnego |
Edukacja o prawach dziecka |
||
Organizacja obchodów „Dnia Praw Dziecka” z jednoczesnym omówieniem obowiązków i ról dzieci w domu i przedszkolu |
Wszyscy nauczyciele |
20.11.2025r. |
Praca z ilustracjami, książkami oraz scenkami sytuacyjnymi na temat praw i obowiązków (np. „Mam prawo do zabawy, ale i obowiązek posprzątania zabawek”). |
Wszyscy nauczyciele |
W ciągu roku szkolnego |
Dbałość o bezpieczeństwo własne i innych |
||
Budowanie kultury bezpieczeństwa w przedszkolu |
||
Zapewnienie zgodności działań z obowiązującymi procedurami bezpieczeństwa; cykliczne przypomnienia zasad dzieciom i rodzicom. |
Wszyscy nauczyciele |
Wrzesień 2025r.oraz w ciągu całego roku |
Zapewnienie bezpieczeństwa dzieci na terenie przedszkola poprzez przestrzeganie procedur/instrukcji obowiązujących w przedszkolu oraz odpowiedzialną postawę wszystkich pracowników przedszkola. Zapoznanie nowych pracowników z dokumentami/bieżąca aktualizacja dokumentów. |
Wszyscy nauczyciele |
Wrzesień 2025r. |
Zapewnienie bezpieczeństwa dzieci poprzez zapoznanie rodziców przedszkolaków z procedurami bezpieczeństwa obowiązującymi w przedszkolu m.in. przyprowadzania i odprowadzania dzieci; zakazie odbierania dzieci przez opiekunów pod wpływem alkoholu. |
Wszyscy nauczyciele |
Wrzesień 2025r |
Zapewnienie bezpieczeństwa dzieci poprzez zapewnienie kanału szybkiej komunikacji na linii: przedszkole – rodzice/opiekunowie prawni przedszkolaków .Uwrażliwienie rodziców na konieczność niezwłocznej aktualizacji numeru kontaktowego w przypadku jego zmiany. |
Wszyscy nauczyciele |
Wrzesień 2025r oraz cały rok szkolny. |
Organizacja spacerów poznawczych po przedszkolu i okolicy – nauka bezpiecznego poruszania się, korzystania z infrastruktury. Zapoznanie dzieci z zasadami bezpiecznego spaceru z wykorzystaniem węża spacerowego i kamizelek odblaskowych. Utrwalenie zasady nie oddalania się bez wiedzy nauczycieli |
Wszyscy nauczyciele |
W ciągu roku szkolnego
|
Zorganizowanie spotkania przez przedstawicieli Straży Gminnej/Policji nt. bezpieczna droga do/z przedszkola. |
? |
Październik 2025r.
|
Kształtowanie umiejętności reagowania w sytuacjach zagrożenia/pierwsza pomoc |
||
Przeprowadzenie próbnych ewakuacji z udziałem straży pożarnej, omówienie zasad zachowania się w sytuacjach awaryjnych. |
Wszyscy nauczyciele |
Wrzesień 2025r. |
Nauka numerów alarmowych i sposobów wzywania pomocy w nagłych sytuacjach (inscenizacje, prace plastyczne). |
Wszyscy nauczyciele |
W ciągu roku szkolnego
|
Edukacja w zakresie udzielania pierwszej pomocy. Zajęcia czytelnicze na podstawie książki „Łukasz ratuje misia” – edukacja poprzez literaturę dziecięcą zgodną z zaleceniami Europejskiej Rady Resuscytacji. |
Wszyscy nauczyciele |
W ciągu roku szkolnego |
Współpraca z SU – pokaz Pierwszej Pomocy |
Anna Cieśla, Angelika Bazan |
Czerwiec 2026r. |
Współpraca ze służbami mundurowymi |
||
Spotkania zawodoznawcze: z policjantem/ strażakiem, zakresie bezpieczeństwa i budowanie zaufania do służb. |
Wszyscy nauczyciele |
W ciągu roku szkolnego |
Udział w akcji „Bezpieczne ferie / Bezpieczne wakacje” – omówienie bezpiecznych zachowań latem i zimą, rozpoznawanie zjawisk atmosferycznych i ich skutków.
|
Wszyscy nauczyciele |
Luty 2026r. Czerwiec 2026r. |
Zadania dla specjalistów zatrudnionych w przedszkolu |
||
Przeprowadzenie warsztatów z zakresu kompetencji społecznych, przyczyniających się do rozwijania postaw społecznych . |
Pedagog, Psycholog |
W ciągu roku szkolnego |
Spodziewane efekty:
- rozwijanie u dzieci poczucia tożsamości narodowej poprzez poznawanie symboli narodowych, tradycji, legend i ważnych wydarzeń historycznych,
- nabycie przez dzieci umiejętności rozpoznawania symboli narodowych (godło, flaga, hymn), a także umiejętność ich nazywania, rozróżniania i rozumienia ich znaczenia w kontekście wspólnoty narodowej,
- opanowanie umiejętności odpowiedniego zachowania się w obecności symboli narodowych i religijnych oraz w miejscach pamięci (np. przy pomnikach, podczas uroczystości),
- pogłębianie wiedzy dzieci o Polsce – jej stolicy, historii, krajobrazie i dziedzictwie kulturowym poprzez pracę z mapą, książkami, ilustracjami, piosenkami i filmami edukacyjnymi,
- rozwijanie postaw patriotycznych i szacunku do Ojczyzny m.in. poprzez udział w uroczystościach takich jak Dzień Flagi, Święto Niepodległości, czy udział w akcjach „Szkoła do hymnu”, „Konstytucja 3 Maja”,
- rozbudzanie szacunku do lokalnej społeczności i zawodów regionalnych poprzez spotkania z przedstawicielami różnych profesji (np. strażakiem),
- nabycie przez dzieci umiejętności współdecydowania – poprzez uczestnictwo w tworzeniu kodeksów grupowych, pełnieniu dyżurów,
- nabycie umiejętności dostrzegania potrzeb innych i podejmowania działań pomocowych, m.in. przez udział w projektach charytatywnych i inicjatywach typu „Pomocne Dłonie”,
- utrwalanie zasad życia społecznego i obywatelskiego poprzez realizację zabaw i zadań wspierających budowanie odpowiedzialności za grupę i otoczenie,
- rozwijanie umiejętności dbania i troski o własne zdrowie i bezpieczeństwo w czasie pobytu w domu, w przedszkolu, na spacerze i w przestrzeni publicznej,
- nabycie umiejętności rozpoznawania sytuacji zagrożenia oraz znajomość podstawowych zasad reagowania – dzieci wiedzą, jak się zachować podczas ewakuacji, kogo prosić o pomoc, jak wezwać służby ratownicze,
- poznanie numerów alarmowych i sposobów ich użycia,
- wyrobienie postawy zaufania i szacunku wobec służb mundurowych – policji, straży pożarnej, poprzez bezpośrednie spotkania i udział w akcjach edukacyjnych.
ZAJĘCIA Z ,,KALENDARZA ŚWIĄT NIETYPOWYCH”
20.11.2025r. Dzień Praw Dziecka
05.12.2025r. Dzień wolontariusza
11.02.2026r. Europejski Dzień Numeru Alarmowego 112
04.05.2026r. Dzień Strażaka
III. Promocja zdrowego trybu życia w przedszkolu – kształtowanie postaw i zachowań prozdrowotnych, wspieranie aktywności fizycznej dzieci |
||
Rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku codziennej aktywności ruchowej |
||
Zadania do realizacji |
Nauczyciele |
Termin realizacji |
Codzienna dawka ruchu – systematyczne organizowanie zajęć ruchowych, gier i zabaw (z przyborami i bez), w tym zabaw naśladowczych, rytmicznych, bieżnych, skocznych, rzutnych i równoważnych. |
Wszyscy nauczyciele |
W ciągu roku szkolnego |
Kształtowanie prawidłowej postawy ciała – ćwiczenia ogólnorozwojowe, edukacja ergonomiczna podczas zabaw przy stoliku oraz w kącikach tematycznych. |
Wszyscy nauczyciele |
W ciągu roku szkolnego |
Codzienne zajęcia na świeżym powietrzu – spacery, terenowe zabawy edukacyjne, gry ruchowe niezależnie od pory roku i pogody (w miarę możliwości). |
Wszyscy nauczyciele |
W ciągu roku szkolnego |
Zastosowanie nowoczesnych metod ruchu, takich jak: ruch rozwijający Weroniki Sherborne, gimnastyka twórcza (Laban, Orff, Kniessowie), opowieść ruchowa Tulina, metoda aktywnego słuchania Batii Strauss i Edukacja przez Ruch Doroty Dziamskiej. |
Wszyscy nauczyciele |
W ciągu roku szkolnego |
Udział w inicjatywach ogólnopolskich i międzynarodowych |
||
„Dzień Pustej Klasy” – edukacja w naturze, ruch i nauka w plenerze |
Wszyscy nauczyciele |
Czerwiec 2026r. |
Organizacja własnych wydarzeń sportowych i inicjatyw związanych z aktywnościami fizycznymi |
||
„Olimpiada Przedszkolaka” – wspólne sportowe święto podczas ferii zimowych. |
Wszyscy nauczyciele |
Luty 2026r. |
Wizyta w szkole podstawowej – udział w lekcji WF, zapoznanie z salą gimnastyczną |
Wszyscy nauczyciele |
Wrzesień /Październik 2025r. |
Rozwijanie zainteresowań sportowych dzieci – spotkania z lokalnymi sportowcami i trenerami. |
Wszyscy nauczyciele |
Maj 2026r. |
Uzupełnianie bazy sportowej przedszkola – zakup przyborów (piłki, szarfy, tunele, pachołki, zestawy do ćwiczeń równowagi). |
Wszyscy nauczyciele |
W ciągu roku szkolnego |
Kształtowanie zachowań prozdrowotnych – zdrowe odżywianie i higiena |
||
Realizacja bloków tematycznych nt. zdrowego stylu życia – zdrowe żywienie, budowa ciała, profilaktyka, higiena i samopoczucie. |
Wszyscy nauczyciele |
W ciągu roku szkolnego |
Utrwalanie nawyków higienicznych – mycie rąk, właściwe ubieranie się, zasady higieny po zabawie na dworze czy korzystaniu z toalety. |
Wszyscy nauczyciele |
W ciągu roku szkolnego |
Promowanie zdrowej diety – Dzień Zdrowego Śniadania –samodzielne wykonanie śniadania na stołówce szkolnej. |
Wszyscy nauczyciele |
08.11.2025r. |
Organizacja obchodów nietypowych dni promujących zdrowie: |
|
|
Warsztaty z udziałem specjalistów –intendentka, higienistka szkolna – rozmowy i zabawy na temat zdrowia |
Wszyscy nauczyciele |
W ciągu roku szkolnego |
Udział w programach i kampaniach zdrowotnych: „Mamo, Tato, wolę wodę” – zachęta do picia wody i ograniczenia słodzonych napojów |
Wszyscy nauczyciele |
W ciągu roku szkolnego |
Zorganizowanie kącika z produktów ze zdrową żywnością |
Wszyscy nauczyciele |
W ciągu roku szkolnego |
Zadania dla specjalistów zatrudnionych w przedszkolu |
||
Realizacja działań profilaktycznych i edukacyjnych promujące zdrowy styl życia, aktywność fizyczną oraz kształtowanie nawyków prozdrowotnych |
Pedagog, Psycholog |
W ciągu roku szkolnego |
Spodziewane efekty:
- nabywanie i wzbogacenie wiedzy dzieci na temat zdrowia, aktywności fizycznej i prawidłowego odżywiania,
- kształtowanie czynnych postaw wobec zdrowia i bezpieczeństwa własnego oraz innych osób z otoczenia,
- rozwijanie nawyku codziennej aktywności fizycznej poprzez uczestnictwo w zabawach ruchowych, zajęciach gimnastycznych i inicjatywach sportowych,
- kształtowanie umiejętności określanych mianem życiowych, takich jak samodzielność, dbanie o higienę, reagowanie na potrzeby organizmu,
- promowanie zachowań sprzyjających zdrowiu – wybór zdrowych produktów, picie wody, ograniczanie cukru, regularny ruch, odpoczynek,
- zwiększenie świadomości dzieci dotyczącej wpływu ruchu i diety na dobre samopoczucie i zdrowie,
- nabycie umiejętności prawidłowego wezwania pomocy w sytuacjach zagrożenia życia lub zdrowia,
- poznanie podstawowych numerów alarmowych i sposobów reagowania w nagłych sytuacjach,
- poznanie specyfiki pracy zawodów medycznych (lekarz, pielęgniarka), budowanie zaufania do tych zawodów i oswajanie lęków,
- wzrost jakości oddziaływań wychowawczo-dydaktycznych podejmowanych przez nauczycieli w zakresie promocji zdrowia i bezpieczeństwa,
- wdrażanie dzieci do bezpiecznego i świadomego korzystania z przestrzeni przedszkola, placu zabaw, otoczenia – także w kontekście profilaktyki urazów i zachowań ryzykownych,
- podniesienie jakości oraz ewaluacja działań podejmowanych przez nauczycieli na rzecz zdrowia dzieci,
- przekazanie dzieciom trwałych wzorców „zdrowego życia” poprzez osobisty przykład dorosłych, zabawy, warsztaty i doświadczenia praktyczne.
ZAJĘCIA Z ,,KALENDARZA ŚWIĄT NIETYPOWYCH”
06.06.2026r. Światowy Dzień Sportu
28.09.2025r. Dzień Jabłka
15.10.2025r. Światowy Dzień Mycia Rąk
18.10.2025r. Światowy Dzień Owoców i Warzyw
IV. Profilaktyka przemocy rówieśniczej, zdrowie psychiczne dzieci, wsparcie w kryzysach psychicznych, profilaktyka uzależnień. |
||
Zadania do realizacji |
Nauczyciele |
Termin realizacji |
Budowanie bezpiecznego i wspierającego środowiska w przedszkolu/grupie przedszkolnej |
|
|
Realizacja zajęć integracyjnych i wzmacniających relacje w grupie – cykliczne zabawy zespołowe, zajęcia z elementami metody KLANZY. |
Wszyscy nauczyciele |
W ciągu roku szkolnego |
Rozwijanie empatii i umiejętności rozpoznawania emocji – zajęcia dydaktyczne, bajkoterapia, drama, praca z książkami psychologicznymi (np. „Kolorowy potwór”, „Złość – jak sobie z nią poradzić”). |
Wszyscy nauczyciele |
W ciągu roku szkolnego |
Stworzenie „Kącika emocji” – przestrzeń, w której dzieci uczą się rozpoznawać i nazywać emocje, wyciszać się, odpoczywać. |
Wszyscy nauczyciele |
W ciągu roku szkolnego |
Systematyczne prowadzenie kręgów rozmów/poranków emocji – codzienne rozmowy o nastrojach, potrzebach, relacjach z rówieśnikami. |
Wszyscy nauczyciele |
W ciągu roku szkolnego |
Profilaktyka przemocy rówieśniczej |
|
|
Wprowadzenie mediacji rówieśniczych w sytuacjach konfliktowych – dzieci uczą się rozmawiać o problemie, szukać rozwiązań, przepraszać. |
Wszyscy nauczyciele |
W ciągu roku szkolnego |
Prowadzenie zajęć nt. rozpoznawania zachowań agresywnych i sposobów reagowania – scenki dramowe, odgrywanie sytuacji, rozmowy o konsekwencjach przemocy. |
Wszyscy nauczyciele |
W ciągu roku szkolnego |
Kształtowanie umiejętności asertywnych i samoobrony psychicznej – ćwiczenia w wyrażaniu opinii, odmawianiu, obronie własnych granic. |
Wszyscy nauczyciele |
W ciągu roku szkolnego |
Warsztaty z psychologiem lub pedagogiem nt. przeciwdziałania przemocy, wykluczeniu, wyśmiewaniu |
Wszyscy nauczyciele |
W ciągu roku szkolnego |
Obchody „Dnia Życzliwości” – działania promujące dobre relacje, wzajemny szacunek, współpracę (np. losowanie „tajemniczego przyjaciela”) |
Wszyscy nauczyciele |
21.11.2025r. |
Wsparcie dzieci w kryzysach emocjonalnych |
|
|
Wczesne rozpoznawanie trudności emocjonalnych i społecznych – obserwacja dzieci, prowadzenie kart obserwacji, rozmowy z rodzicami. |
Wszyscy nauczyciele |
W ciągu roku szkolnego |
Stała współpraca z psychologiem, pedagogiem szkolnym, pedagogiem specjalnym, PPP – diagnoza sytuacji dziecka, konsultacje, indywidualne wsparcie. |
Wszyscy nauczyciele |
W ciągu roku szkolnego |
Prowadzenie zajęć relaksacyjnych i wyciszających – ćwiczenia oddechowe, muzykoterapia, bajkoterapia. |
Wszyscy nauczyciele |
W ciągu roku szkolnego |
Wsparcie rodziców w zakresie zdrowia psychicznego dzieci – organizacja spotkań z psychologiem, gazetki w kąciku dla rodziców. |
Wszyscy nauczyciele |
W ciągu roku szkolnego |
Edukacja dzieci nt. sposobów radzenia sobie ze stresem i trudnymi emocjami – techniki uspokajania, „słoik złości”, książki terapeutyczne. |
Wszyscy nauczyciele |
W ciągu roku szkolnego |
Zadania dla specjalistów zatrudnionych w przedszkolu |
||
Zapobieganie przemocy rówieśniczej poprzez interwencje kryzysowe, mediacje oraz wsparcie psychologiczne, a także działania w zakresie profilaktyki uzależnień i wspieranie zdrowia psychicznego dzieci |
Pedagog, Psycholog |
W ciągu roku szkolnego |
Spodziewane efekty:
- nabycie przez dzieci umiejętności rozumienia emocji, potrzeb i trudności innych osób, co sprzyja budowaniu pozytywnych relacji rówieśniczych i wspiera rozwój empatii;
- doskonalenie umiejętności wyrażania emocji w sposób akceptowany społecznie – dzieci uczą się nazywać emocje, rozpoznawać je u siebie i innych oraz stosować strategie radzenia sobie z napięciem;
- wzrost kompetencji społecznych – dzieci rozwijają umiejętności współpracy, słuchania, czekania na swoją kolej, dzielenia się, negocjowania, wyrażania opinii i dochodzenia do kompromisów;
- ograniczenie zachowań agresywnych i impulsywnych poprzez wdrażanie zasad mediacji rówieśniczych, scenek sytuacyjnych, pracy nad konsekwencjami zachowań i modelowanie postaw;
- wzrost poczucia bezpieczeństwa i przynależności do grupy przedszkolnej – dzięki systematycznym zabawom integracyjnym, porannym kręgom emocji i stworzeniu bezpiecznych przestrzeni (kącik emocji);
- rozwijanie postawy akceptacji i tolerancji wobec różnic – dzieci nabywają umiejętność funkcjonowania w grupie zróżnicowanej pod względem potrzeb, możliwości i zachowań;
- umiejętność radzenia sobie z konfliktami – poprzez wprowadzanie prostych technik mediacji, dzieci uczą się rozwiązywania sporów bez przemocy;
- wzmacnianie odporności psychicznej dzieci – poprzez poznawanie technik relaksacyjnych, bajek terapeutycznych, ćwiczeń wyciszających i wspólne rozmowy o trudnych emocjach;
- rozwijanie u dzieci poczucia własnej wartości i sprawczości – dzieci uczą się, że mają wpływ na relacje z rówieśnikami i atmosferę w grupie;
- poprawa jakości współpracy z rodzicami – dzięki konsultacjom, spotkaniom informacyjnym, gazetkom w kąciku dla rodziców wspierającym zdrowie psychiczne dzieci oraz przeciwdziałanie przemocy.
- zwiększenie skuteczności interwencji wychowawczych i terapeutycznych – dzięki stałej współpracy nauczycieli z psychologiem/pedagogiem specjalnym oraz regularnej diagnozie potrzeb emocjonalnych dzieci.
ZAJĘCIA Z ,,KALENDARZA ŚWIĄT NIETYPOWYCH”
20.09.2025r. Dzień Przedszkolaka
04.10.2025r. Światowy Dzień Uśmiechu05.12.2025r. Międzynarodowy Dzień Wolontariusza
21.02.2026r. Dzień Psychologa
09.06.2026r. Dzień Przyjaciela
V. Promowanie higieny cyfrowej i bezpiecznego poruszania się w sieci, rozwijanie umiejętności krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie, poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli nowoczesnych technologii, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji oraz korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej. |
||
Kształtowanie bezpiecznych i higienicznych nawyków cyfrowych u dzieci |
||
Zadania do realizacji |
Nauczyciele |
Termin realizacji |
Wprowadzenie pojęcia „świata cyfrowego” w sposób dostosowany do wieku – poprzez bajki edukacyjne, ilustracje i proste analogie (np. komputer jako skrzynka z wiedzą i zabawą, ale wymagająca ostrożności). |
Wszyscy nauczyciele
|
W ciągu roku szkolnego |
Rozmowy o bezpiecznym korzystaniu z mediów cyfrowych – bajki i prezentacje edukacyjne nt. higieny cyfrowej (np. „Mądry przedszkolak w sieci”). |
Wszyscy nauczyciele |
W ciągu roku szkolnego |
Promowanie krytycznego i refleksyjnego podejścia do informacji |
||
Zabawy rozwijające logiczne myślenie i weryfikowanie faktów – np. „Prawda czy bajka?”, „Co się naprawdę wydarzyło?”. |
Wszyscy nauczyciele |
W ciągu roku szkolnego |
Rozwijanie postawy ciekawości i ostrożności wobec informacji – ćwiczenie uważności, np. przez „Kącik Pytania Dnia” lub „Co dziś odkryliśmy i skąd to wiemy?” |
Wszyscy nauczyciele |
W ciągu roku szkolnego/do tematów tygodnia |
Edukacja rodziców w zakresie higieny cyfrowej i bezpieczeństwa online |
||
Przygotowanie tablicy informacyjnej / gazetki pt. „Małe dzieci w świecie wielkich ekranów” – z praktycznymi wskazówkami: czas ekranowy a rozwój jak rozmawiać z dzieckiem o Internecie polecane aplikacje edukacyjne |
Paulina Batóg, Aleksandra Dembowska-Uram |
W ciągu roku szkolnego |
Promowanie AI jako wsparcia pracy nauczyciela – np. korzystanie z narzędzi do tworzenia materiałów edukacyjnych, generowania quizów, rysunków czy plakatów tematycznych. |
Wszyscy nauczyciele |
W ciągu roku szkolnego |
Zadania dla specjalistów zatrudnionych w przedszkolu |
||
Wspomaganie dzieci w krytycznej analizie informacji oraz promowanie odpowiedzialnych zachowań w środowisku cyfrowym. |
Pedagog, Psycholog |
W ciągu roku szkolnego |
Wykorzystywanie w diagnozie i terapii narzędzi cyfrowych |
|
W ciągu roku szkolnego |
Spodziewane efekty:
- nabycie przez dzieci podstawowych nawyków higieny cyfrowej, takich jak ograniczanie czasu przed ekranem, przerwy w korzystaniu z urządzeń, dbanie o wzrok i postawę ciała;
- kształtowanie świadomości zagrożeń w środowisku cyfrowym, dostosowanej do wieku dzieci.
- rozwijanie umiejętności rozpoznawania faktów i fikcji – dzieci uczą się zadawać pytania, sprawdzać źródła (w sposób symboliczny) i oddzielać informacje prawdziwe od zmyślonych;
- poznanie zasad odpowiedzialnego użytkowania urządzeń cyfrowych – dzielenie się, proszenie o pomoc, nieużywanie w niewłaściwym czasie lub miejscu.
- świadome stosowanie narzędzi opartych na AI – tworzenie quizów, materiałów graficznych, pomocy dydaktycznych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji;
- umiejętność planowania zajęć z wykorzystaniem technologii, które wspierają rozwój dziecka, a nie go zastępują;
- zwiększenie świadomości rodziców na temat wpływu ekranów na rozwój dziecka – poprzez edukację w formie plakatów, gazetek tematycznych.
- zwiększenie otwartości rodziców na konsultacje i wsparcie w przypadku niepokojących zachowań cyfrowych dzieci.
ZAJĘCIA Z ,,KALENDARZA ŚWIĄT NIETYPOWYCH”
09.02.2026r. Dzień Bezpiecznego Internetu (Grupa ,,O”)
08.06.2026r. Dzień Informatyka
VI. Wspieranie aktywności poznawczej i poczucia sprawczości dzieci poprzez promowanie oceniania kształtującego i metod aktywizujących w dydaktyce. |
||
Stosowanie elementów oceniania kształtującego w codziennej pracy dydaktyczno-wychowawczej |
||
Zadania do realizacji |
Nauczyciele |
Termin realizacji |
Określanie celów zajęć w języku zrozumiałym dla dzieci, formułowanie prostych pytań typu: „Po co to robimy?” |
Wszyscy nauczyciele |
W ciągu roku szkolnego |
Udzielanie dzieciom opisowej informacji zwrotnej o ich działaniach (co już potrafią, co mogą poprawić), |
Wszyscy nauczyciele |
W ciągu roku szkolnego |
Włączanie elementów samooceny poprzez pytania: „Z czego jesteś dziś dumny?”, „Co ci się udało?”. |
Wszyscy nauczyciele |
W ciągu roku szkolnego |
Umożliwienie dzieciom współdecydowania o procesie uczenia się i planowania aktywności |
||
Wdrażanie elementów dziecięcej sprawczości przez pytanie: „Co dziś chcielibyście robić?”, „Który temat Was interesuje?” |
Wszyscy nauczyciele |
W ciągu roku szkolnego |
Współtworzenie planu dnia przez dzieci, szczególnie w ramach aktywności własnej i swobodnej |
Wszyscy nauczyciele |
Wrzesień 2025r i utrwalenie przez cały rok szkolny |
Kształtowanie i rozwijanie twórczej ekspresji dzieci w różnych formach aktywności |
||
Umożliwienie dzieciom wyrażania rozumienia świata poprzez taniec, gesty, rysunki, konstrukcje z materiałów naturalnych i technicznych |
Wszyscy nauczyciele |
W ciągu roku szkolnego |
Stymulowanie aktywności poznawczej w codziennym otoczeniu edukacyjnym |
||
Organizacja przestrzeni edukacyjnej sprzyjającej samodzielnemu odkrywaniu (kąciki tematyczne) |
Wszyscy nauczyciele |
W ciągu roku szkolnego |
Prowadzenie zajęć inspirowanych realnymi sytuacjami np. sklep, kuchnia, teatr, budowa, apteka |
Wszyscy nauczyciele |
W ciągu roku szkolnego |
Rozwijanie logicznego myślenia i umiejętności wnioskowania |
||
Organizacja zajęć i zabaw z elementami rozwiązywania zagadek, łamigłówek, zagadnień logicznych |
Wszyscy nauczyciele |
W ciągu roku szkolnego |
Wykorzystywanie historyjek obrazkowych do ćwiczeń z kolejnością zdarzeń, przyczyną i skutkiem |
Wszyscy nauczyciele |
W ciągu roku szkolnego |
Zastosowanie metod aktywizujących w pracy dydaktycznej |
||
Metody integracyjne
|
Wszyscy nauczyciele |
W ciągu roku szkolnego |
Metody tworzenia i definiowania pojęć: stopniowe budowanie rozumienia pojęć przez działanie, obserwację, porównanie i refleksję.
Stosowanie podczas prowadzenia zajęć z dziećmi metod:
Metody wg Krzyżewskiej: „burza mózgów”, „kula śniegowa”, „mapa myśli” (w wersji graficznej) |
Wszyscy nauczyciele |
W ciągu roku szkolnego |
Zadania dla specjalistów zatrudnionych w przedszkolu |
||
Przeprowadzanie zajęć mających na celu rozwijanie aktywności poznawczej poprzez indywidualne podejście do potrzeb edukacyjnych, stosowanie oceniania kształtującego oraz metod aktywizujących. |
Pedagog specjalny |
W ciągu roku szkolnego |
Wzmacnianie poczucie sprawczości i motywacji do nauki. |
Pedagog specjalny, Psycholog |
W ciągu roku szkolnego |
Spodziewane efekty:
W zakresie oceniania kształtującego:
- nabycie przez dzieci umiejętności formułowania celu działania i refleksji nad jego rezultatem,
- rozwinięcie umiejętności dokonywania samooceny i oceny koleżeńskiej w formie adekwatnej do wieku (np. wypowiedzi: „Jestem z siebie dumny, bo…”, „Jeszcze muszę poćwiczyć…”),
- wzrost motywacji wewnętrznej do nauki poprzez dostrzeganie postępów,
- kształtowanie umiejętności przyjmowania informacji zwrotnej i wykorzystywania jej do poprawy działania.
W zakresie wzmacniania sprawczości dzieci:
- zwiększenie poczucia wpływu dzieci na przebieg dnia przedszkolnego,
- rozwinięcie umiejętności podejmowania decyzji i planowania działań,
- kształtowanie postawy zaangażowania i odpowiedzialności za wspólną przestrzeń i czas,
- wzrost kreatywności i otwartości na własne pomysły i inicjatywy.
W zakresie rozwijania twórczej ekspresji:
- nabycie umiejętności wyrażania siebie w różnych formach ekspresji: muzycznej, ruchowej, teatralnej, plastycznej, konstrukcyjnej,
- rozwój kompetencji komunikacyjnych i narracyjnych – dzieci uczą się opowiadać, prezentować, improwizować,
- kształtowanie odwagi do wystąpień publicznych i dzielenia się swoimi zainteresowaniami,
- budowanie pozytywnego obrazu własnych możliwości i osiągnięć.
W zakresie stymulowania aktywności poznawczej:
- rozwój ciekawości poznawczej i gotowości do samodzielnego odkrywania świata,
- nabycie umiejętności posługiwania się pojęciami w różnych kontekstach sytuacyjnych i zabawowych,
- kształtowanie umiejętności obserwowania, porównywania, klasyfikowania i wyciągania wniosków,
- rozwój orientacji przestrzennej, myślenia przyczynowo-skutkowego i logicznego.
W zakresie stosowania metod aktywizujących:
- rozwinięcie u dzieci umiejętności współpracy w parach i zespołach,
- nabycie umiejętności rozwiązywania problemów poprzez poszukiwanie różnych rozwiązań,
- rozwój myślenia analitycznego, kreatywności oraz elastyczności poznawczej,
- wzrost poziomu zaangażowania i aktywności dzieci na zajęciach dydaktycznych.
W zakresie kontaktu z kulturą i edukacją poprzez święta nietypowe:
- rozbudzenie pasji i zainteresowań w obszarze literatury, sztuki, nauki i logiki (np. Dzień Kropki, Dzień Książki, Dzień Logiki),
- rozwój wyobraźni i myślenia abstrakcyjnego poprzez działania twórcze i eksperymentalne,
- budowanie kultury myślenia i refleksji nad własnym procesem uczenia się.
W zakresie działań specjalistów:
- indywidualne dostosowanie wsparcia do stylu uczenia się dziecka,
- zwiększenie efektywności procesu dydaktycznego poprzez zastosowanie aktywizujących metod w terapii i pracy specjalistycznej,
- wzmacnianie kompetencji poznawczych, emocjonalnych i społecznych jako fundamentu przyszłego sukcesu szkolnego.
ZAJĘCIA Z ,,KALENDARZA ŚWIĄT NIETYPOWYCH”
15.10.2025r. Dzień Kropki
23.04.2026r. Światowy Dzień Książek i Praw Autorskich
3. Realizacja zadań wynikających z działalności statutowej przedszkola
3.1 Udział dzieci i nauczycieli w konkursach
Udział w konkursach organizowanych przez instytucje zewnętrzne: plastycznych, muzycznych, recytatorskich, przyrodniczych i ekologicznych.
Organizacja konkursu przez przedszkole
(tytuł/osoby odpowiedzialne/terminy)
|
3.2 Organizacja imprez i uroczystości ogólnoprzedszkolnych
Lp. |
Nazwa imprezy/uroczystości |
Termin realizacji |
|
1. |
Dzień Przedszkolaka |
Wrzesień |
|
2. |
Dzień Chłopaka |
Wrzesień |
|
3. |
Międzynarodowy Dzień Kropki |
Wrzesień |
|
4. |
Początek astronomicznej jesieni |
Wrzesień |
|
5. |
Pasowanie na przedszkolaka |
Październik |
|
6. |
Dzień Edukacji Narodowej |
Październik |
|
7. |
Dzień postaci z bajek |
Listopad |
|
8. |
Święto Niepodległości |
Listopad |
|
9. |
Dzień Pluszowego Misia |
Listopad |
|
10. |
Zabawa andrzejkowa |
Listopad |
|
11. |
Mikołajki |
Grudzień |
|
12. |
Pierwszy Dzień Zimy |
Grudzień |
|
13. |
Wigilia w przedszkolu |
Grudzień |
|
14. |
Bal karnawałowy |
Styczeń |
|
15. |
Dzień Babci i Dzień Dziadka |
Styczeń |
|
16. |
Dzień Przyjaźni |
Luty |
|
17. |
Dzień Dinozaura |
Luty |
|
18. |
Dzień kobiet |
Marzec |
|
19. |
Początek astronomicznej wiosny |
Marzec |
|
20. |
Dzień kolorowej skarpetki |
Marzec |
|
21. |
Dzień świadomości autyzmu |
Kwiecień |
|
22. |
Światowy Dzień Ziemi |
Kwiecień |
|
23. |
Piknik Rodzinny |
Czerwiec |
|
24. |
Pożegnanie Starszaków |
Czerwiec |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.3 Współpraca ze środowiskiem lokalnym
L.p |
Instytucje |
1. |
Cykl spotkań z ciekawymi ludźmi – rodzicami przedszkolaków (doradztwo zawodowe) |
2. |
Mobilna filharmonia |
3. |
Gminna Biblioteka Publiczna |
4. |
Przedszkola z terenu Gminy Trzebownisko |
5. |
OSP w Stobiernej |
6. |
Poradnia psychologiczno-pedagogiczna |
7. |
Alfamed Stobierna |
8. |
Policja |
9. |
Teatr ,,Zielony balonik” |
10. |
Hospicjum |
11. |
Straż gminna |
3.4. Udział w projektach i innowacje pedagogiczne
- Innowacja pedagogiczna (projekt edukacyjny) ,,Sprawne ręce mam – wszystko zrobię sam”, realizowany w grupie 3,4 latków.
- Udział w kampanii: ,,Mamo, Tato, wolę wodę” – zachęta do picia wody i ograniczenia słodzonych napojów.
- Kontynuowanie innowacji pedagogicznej ,,Bajki bajeczki”, ,,Bąble emocji”.
-
Kontynuowanie programów ,,Cała Polska czyta dzieciom”, ,,Zdrowy przedszkolak”, ,,Kubusiowy Przyjaciel Natury”.
- Udział w projekcie ,,Mali Wielcy Odkrywcy”.
Opracował:
Zespół Wychowania Przedszkolnego
Plan zaopiniowany pozytywnie
Uchwałą Rady Pedagogicznej nr..../2025 z dnia .......2025 r.
Zadania edukacyjne planujemy zgodnie z podstawą programową wychowania przedszkolnego, w oparciu o wybrany program wychowania przedszkolnego wydawnictwa WSiP. Program jest zgodny z koncepcją pracy przedszkola oraz uwzględnia potrzeby i możliwości rozwojowe dzieci. Zapewnia realizację celów i zadań ujętych w podstawie programowej.
Programy uzupełniające:
- Program prozdrowotny "Zdrowy Przedszkolak"
- Program ekologiczny "Kubusiowy Przyjaciel Natury"
-Program komputerowy "Kidssmart"
- Program "Cała Polska czyta dzieciom"- program "Bajki,bajeczki".
- Program innowacyjny- "Bąble emocji"
Programy wspierające:
- Plany pracy indywidualnej wspierający rozwój dzieci ze specyficznymi trudnościami
W pracy z dziećmi stosujemy innowacyjne metody i techniki pedagogiczne:
- Metodę Dobrego Startu M. Bogdanowicz.
- Metody aktywizujące i twórcze
- Zajęcia ruchowe metodą Kniessów, Labana ,W.Sherborn
- Drama
- Pedagogika zabawy
-Techniki relaksacyjne
- Kinezjilogia rozwojowa
MISJA
1. Jesteśmy dla dzieci, ich rodziców i środowiska lokalnego
2. Wspomagamy rodziców w wychowaniu dzieci
3. Pomagamy dzieciom w pełnym rozwoju zgodnie z ich możliwościami psychicznymi i fizycznymi
4. Kierujemy się filozofią wychowania podmiotowego i respektowaniem praw dziecka
5. Dążymy do partnerskiej współpracy z rodzicami, środowiskiem i władzami lokalnymi
6. Dysponujemy fachową kadrą pedagogiczną
7. Zapewniamy dobrze zorganizowane, atrakcyjne zajęcia
8. Pielęgnujemy tradycje narodowe i wypracowane (wspólnie z dziećmi i ich rodzicami) tradycje wewnętrzne.