2023/2024
GRUPA 3-4 LATKI
„ KRASNOLUDKI”
Wychowawcy:
mgr Anna Cieśla
mgr Paulina Batóg
Pomoc nauczyciela :
Ewelina Walny
- Bal Nikola
- Boroń Emilia
- Czyrek Julia
- Drzał Aleksander
- Gancarz Olaf
- Gaweł Anna
- Gdula Oliwia
- Jastrząb Oskar
- Kozimor Damian
- Kuźniar Szymon
- Lepionka Kaja
- Lęcznar Antoni
- Małecka Łucja
- Modny Laura
- Potępa Bartosz
- Socha Antonina
- Staroń Aleksandra
- Stusik Gabriela
- Sudoł Gabriela
- Szczepanik Laura
- Szczepanik Lena
- Szuberla Oliwia
- Walat Oliwier
- Wołoszyn Lena
GRUPA 4-5 LATKI
“GROMADKA KUBUSIA PUCHATKA”
Wychowawcy: mgr Aleksandra Dembowska-Uram
mgr Angelika Bazan
Pomoc nauczyciela: Irena Goclon
- Dworak Miłosz
- Bielski Brayan
- Dziągwa Gabriela
- Filipek Szymon
- Guzek Filip
- Jakubowska Gaja
- Jastrząb Amelia
- Kus Dominik
- Lepionka Nina
- Madej Amelia
- Marszał Adam
- Mazur Tymoteusz
- Miąsik Lena
- Nędza Antoni
- Nowak Tymon
- Parol Julia
- Pęzioł Feliks
- Rybak Kornelia
- Socha Filip
- Staroń Gabriela
- Szybisty Maja
- Świgoń Hubert
- Węglowski Fabian
GRUPA 5-6 LATKI
„TYGRYSKI”
Wychowawca: mgr Karolina Pieniążek
Pomoc nauczyciela: Anna Opałka
1. Bal Oliwia
2. Bal Urszula
3. Bereś Nela
4. Cyrek Patryk
5. Drupka Maksymilian
6. Dutka Julia
7. Dziągwa Emilia
8. Krasoń Karolina
9. Lepionka Filip
10. Łyczko Hanna
11. Małecka Michalina
12. Marszał Alicja
13. Marszał Dominik
14. Miąsik Igor
15. Parol Emilia
16. Sołtys Oliwier
17. Stachoń Jakub
18. Surowiec Milena
19. Uram Wiktor
20. Wilk Maksymilian
21.Wisz Zuzanna
GRUPA 5-6 LATKI
"SMERFY"
Wychowawca: mgr Anna Więcek-Waltoś
Pomoc nauczyciela: Anna Opałka
- Albrzykowska Ewa
- Bandoła Szymon
- Bednarek Antonina
- Bednarek Julia
- Bieniek Maksymilian
- Czarnota Florian
- Gąsior Hanna
- Gdula Blanka
- Hess Julia
- Kotowicz Aleksander
- Lech Matylda
- Duda Hanna
- Madej Julia
- Madej Marcel
- Madej Natalia
- Makarowski Jan
- Mazurek Ignacy
- Nędza Weronika
- Prucnal Kacper
- Socha Alan
- Sondej Marceli
ROZKŁAD DNIA W GRUPIE 3-4 LATKÓW
615 – 830Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne, manipulacyjne,
konstrukcyjne, tematyczne i inne. Praca z zespołem lub
indywidualna o charakterze obserwacyjnym lub wspomagającym
( np. ćwiczące funkcje poznawcze, percepcję, grafomotorykę). Prace porządkowe.
830 – 845Zabawy rozwijające mowę i myślenie, zabawy integracyjne, zabawy ruchowe organizowane przez nauczyciela.
845 – 900Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych związanych z samoobsługą dziecka. Przygotowanie do śniadania.
900 – 915Śniadanie. Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku.
915– 1200 Zajęcia wychowawczo – edukacyjne z całą grupą realizowane wg programu wychowania przedszkolnego „Wokół Przedszkola” M. Kwaśniewska,
J. Lendzian, W. Żaba-Żabińska Wyd. MACz wykorzystaniem przygotowanych przez nauczyciela materiałów i środków dydaktycznych. (Malujemy, lepimy, śpiewamy, tańczymy, wycinamy, gimnastykujemy się. Wychodzimy na spacery, wycieczki, do biblioteki, zapraszamy do nas gości albo bierzemy udział w przedszkolnych uroczystościach, uczestniczymy w spotkaniach z teatrzykiem, zajęciach z religii, j.angielskiego czy rytmice. Po czym każdy bawi się w to, co lubi najbardziej lub uczestniczy w zajęciach z Panią w małych grupkach lub indywidualnie, a gdy aura sprzyja wychodzimy na spacer lub bawimy się na placu zabaw).
1045 – 1115Czynności samoobsługowe. Obiad (zupa). Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku.
1115 – 1200Kontynuacja czynności wykonywanych przed zupą.
1200– 1300Czynności porządkowo –higieniczne. Obiad (II danie). Czynności przygotowawcze do leżakowania.
1300 – 1430Leżakowanie, poobiedni relaks.
1400 – 1645Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, kończenie zadań rozpoczętych przed południem, praca indywidualna, zabawy wg. zainteresowań.
800 – 1300 REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ
GRUPIE 4-5 LATKÓW
7.30-8.00 - Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Działania wspomagające rozwój dziecka.
8.00 -8.20 - Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe(rozwijające percepcję wzrokową, słuchową i grafomotoryczną). Zabawy organizowane przez nauczyciela.
8.20-8.30 – Przygotowanie do śniadania. Czynności samoobsługowe , kształtowanie nawyków higienicznych.
8.30-9.00 – Śniadanie
9.00 -9.40 - Zajęcia dydaktyczne realizowane wg założeń podstawy programowej oraz przyjętego programu przedszkolnego
9.40-10.40 – Organizowanie sytuacji sprzyjających dziecięcej aktywności w sali, ogrodzie i na boisku. Gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe.
10.40-11.40 - Zabawy integracyjne, zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci
11.40-11.50 – Czynności porządkowe, wdrażanie dzieci do utrzymania ładu i porządku, czynności higieniczne.
11.50- 12.05 – Obiad I danie
12.05 – 12.25 – Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zabawy i gry dydaktyczne, praca indywidualna, słuchanie muzyki relaksacyjnej, czytanie bajek.
12.30 – 12.45 – Obiad II danie
12.50-14.15 – Ćwiczenia relaksacyjne, zabawy dowolne, ćwiczenia graficzne, ćwiczenia logorytmiczne,
14.15- 14.30 – Przygotowanie do podwieczorku
14.30-14.45 - Podwieczorek
14.45- 15.30 – Zabawy wg zainteresowań dzieci: manipulacyjne ,dydaktyczne konstrukcyjne.
8.00 – 13.00 REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ w grupie
5- 6 latków
8.00 - 8. 15 Schodzenie się dzieci. Gry, zabawy i zajęcia dowolne dzieci według pomysłów własnych lub przy niewielkim udziale nauczyciela. Zabawy integracyjne w grupie organizowane przez nauczyciela. Zabawy i ćwiczenia wspierające rozwój dziecka (np. ćwiczące funkcje poznawcze, percepcję, grafomotorykę). Prowadzenie obserwacji pedagogicznej. Rozmowy kierowane z dziećmi zgodnie z tematyką kompleksową i zainteresowaniami dzieci.
8.15 – Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturalnych, związanych z samoobsługą dziecka i przygotowaniem do śniadania.
8.30 - Śniadanie
9.00 - 10.30 Zajęcia wychowawczo-edukacyjne z całą grupą, realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego przy wykorzystaniu przygotowanych przez nauczyciela materiałów i środków dydaktycznych.
10.30 - 11.45 Gry i zabawy ruchowe na świeżym powietrzu.
10.50 - 11.00 Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturalnych związanych z samoobsługą dziecka i przygotowaniem do obiadu.
11.00 - 11.15 Obiad I danie
11.15.- 12.30 zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze lub zorganizowane w sali zajęć, ćwiczenia gimnastyczne. Zajęcia dodatkowe wg programów, planów własnych dla dzieci o szczególnych zainteresowaniach. Ćwiczenia grafomotoryczne.
12.00 – 12.15 Obiad II danie. Zabawy dowolne dzieci w sali lub w ogrodzie przedszkolnym., czynności porządkowe w sali.
14.00 - Podwieczorek
12.50 -15.00 -Zajęcia relaksacyjne na dywanie, słuchanie czytanej przez nauczyciela literatury dziecięcej, samodzielne oglądanie książeczek z bajkami, słuchanie muzyki klasycznej. Zajęcia w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Gry i zabawy dydaktyczne. Zabawy i ćwiczenia wspierające rozwój dziecka (np. ćwiczące funkcje poznawcze, percepcję, grafomotorykę).Zajęcia indywidualne według potrzeb rozwojowych dzieci i w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu. Podsumowanie dnia.
8.00 – 13.00 REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ w grupie
5- 6 latków