2024/2025
GRUPA 3 LATKI - "KRASNOLUDKI”
Wychowawcy:
mgr Karolina Pieniążek
mgr Anna Więcek-Waltoś
Pomoc nauczyciela :
Ewelina Walny
GRUPA 4 LATKI - " KUBUSIE”
Wychowawcy:
mgr Paulina Batóg
mgr Anna Cieśla
Pomoc nauczyciela:
Irena Goclon
GRUPA 5-6 LATKI- „TYGRYSKI”
Wychowawca:
mgr Angelika Bazan
Pomoc nauczyciela:
GRUPA 5-6 LATKI - "SMERFY"
Wychowawca:
mgr Aleksandra Dembowska-Uram
Pomoc nauczyciela:
Marta Stasiła
ROZKŁAD DNIA W GRUPIE 3- LATKÓW
800 – 1300 REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ
615 – 810 Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne, manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne i inne. Praca z zespołem lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym lub wspomagającym.( np. ćwiczące funkcje poznawcze, percepcję, grafomotorykę). Prace porządkowe.
810 – 825 Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych związanych z samoobsługą dziecka. Przygotowanie do śniadania.
830 – 845 Śniadanie.
Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku.
850 – 900 Zabawy rozwijające mowę i myślenie, zabawy integracyjne, zabawy ruchowe organizowane przez nauczyciela.
900– 1200 - Zajęcia wychowawczo – edukacyjne z całą grupą realizowane wg programu wychowania przedszkolnego z wykorzystaniem przygotowanych przez nauczyciela materiałów i środków dydaktycznych. (Malujemy, lepimy, śpiewamy, tańczymy, wycinamy, gimnastykujemy się. Wychodzimy na spacery, wycieczki, do biblioteki, zapraszamy do nas gości albo bierzemy udział w przedszkolnych i szkolnych uroczystościach, uczestniczymy w spotkaniach z kulturą, zajęciach z religii, j.angielskiego czy rytmice. Po czym każdy bawi się w to, co lubi najbardziej lub uczestniczy w zajęciach z Panią w małych grupkach lub indywidualnie, a gdy aura sprzyja wychodzimy na spacer lub bawimy się na placu zabaw).
1045 – 1115 Czynności samoobsługowe. Obiad (zupa). Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku.
1115 – 1200 Kontynuacja czynności wykonywanych przed zupą. Czytanie literatury dziecięcej.
1200– 1230 Czynności porządkowo –higieniczne. Obiad (II danie). Czynności przygotowawcze do leżakowania.
1230 – 1415 Leżakowanie, poobiedni relaks.
1415 – 1645 Podwieczorek.
Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, kończenie zadań rozpoczętych przed południem, praca indywidualna, zabawy wg. zainteresowań.
GRUPIE 4 LATKÓW
7.30-8.00 - Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Działania wspomagające rozwój dziecka.
8.00 -8.20 - Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe(rozwijające percepcję wzrokową, słuchową i grafomotoryczną). Zabawy organizowane przez nauczyciela.
8.20-8.30 – Przygotowanie do śniadania. Czynności samoobsługowe , kształtowanie nawyków higienicznych.
8.30-9.00 – Śniadanie
9.00 -9.40 - Zajęcia dydaktyczne realizowane wg założeń podstawy programowej oraz przyjętego programu przedszkolnego
9.40-10.40 – Organizowanie sytuacji sprzyjających dziecięcej aktywności w sali, ogrodzie i na boisku. Gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe.
10.40-11.40 - Zabawy integracyjne, zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci
11.40-11.50 – Czynności porządkowe, wdrażanie dzieci do utrzymania ładu i porządku, czynności higieniczne.
11.50- 12.05 – Obiad I danie
12.05 – 12.25 – Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zabawy i gry dydaktyczne, praca indywidualna, słuchanie muzyki relaksacyjnej, czytanie bajek.
12.30 – 12.45 – Obiad II danie
12.50-14.15 – Ćwiczenia relaksacyjne, zabawy dowolne, ćwiczenia graficzne, ćwiczenia logorytmiczne,
14.15- 14.30 – Przygotowanie do podwieczorku
14.30-14.45 - Podwieczorek
14.45- 15.30 – Zabawy wg zainteresowań dzieci: manipulacyjne ,dydaktyczne konstrukcyjne.
8.00 – 13.00 REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ
w grupie 5- 6 latków "Smerfy"
8.00 - 8. 15 Schodzenie się dzieci. Gry, zabawy i zajęcia dowolne dzieci według pomysłów własnych lub przy niewielkim udziale nauczyciela. Zabawy integracyjne w grupie organizowane przez nauczyciela. Zabawy i ćwiczenia wspierające rozwój dziecka (np. ćwiczące funkcje poznawcze, percepcję, grafomotorykę). Prowadzenie obserwacji pedagogicznej. Rozmowy kierowane z dziećmi zgodnie z tematyką kompleksową i zainteresowaniami dzieci.
8.15 – Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturalnych, związanych z samoobsługą dziecka i przygotowaniem do śniadania.
8.30 - Śniadanie
9.00 - 10.30 Zajęcia wychowawczo-edukacyjne z całą grupą, realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego przy wykorzystaniu przygotowanych przez nauczyciela materiałów i środków dydaktycznych.
10.30 - 11.45 Gry i zabawy ruchowe na świeżym powietrzu.
10.50 - 11.00 Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturalnych związanych z samoobsługą dziecka i przygotowaniem do obiadu.
11.00 - 11.15 Obiad I danie
11.15.- 12.30 zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze lub zorganizowane w sali zajęć, ćwiczenia gimnastyczne. Zajęcia dodatkowe wg programów, planów własnych dla dzieci o szczególnych zainteresowaniach. Ćwiczenia grafomotoryczne.
12.00 – 12.15 Obiad II danie. Zabawy dowolne dzieci w sali lub w ogrodzie przedszkolnym., czynności porządkowe w sali.
14.00 - Podwieczorek
12.50 -15.00 -Zajęcia relaksacyjne na dywanie, słuchanie czytanej przez nauczyciela literatury dziecięcej, samodzielne oglądanie książeczek z bajkami, słuchanie muzyki klasycznej. Zajęcia w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Gry i zabawy dydaktyczne. Zabawy i ćwiczenia wspierające rozwój dziecka (np. ćwiczące funkcje poznawcze, percepcję, grafomotorykę).Zajęcia indywidualne według potrzeb rozwojowych dzieci i w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu. Podsumowanie dnia.
8.00 – 13.00 REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ w grupie
5- 6 latków "Tygryski"